sunnuntai 11. huhtikuuta 2010

Karkuretkiä ja ulkoruokintaa

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin olen alkanut laajentamaan reviiriäni. Jatkoin puuhaa jo aamupäivästä niin innolla, että me tosiaan käytiin koko porukan voimin rautakaupassa aitaverkko-ostoksilla ja nyt on lagoton mentävät raot ummessa. Emäntää vissiin tympäisi kiivetä aidan yli ja hakea mut naapurin rivitalon etupihoilta omalle puolelle. Ainakin se pisti mut sisälle ja täällä myös sain olla kunnes isäntä oli viimeistellyt aitahommat. Ja ihan vaan kostoksi en mennyt enää lähellekään aidan rakosia. Huomasin jo kaukaa, että en pääse enää alta karkuteille, joten ihan turhaa vaivaudun enää sinne norkoilemaan. Ja nyt isäntäväkin luulee tehneensä turhaa työtä... heh heh.

Ja tänään koin myös ensimmäisen ateriani ulkona. Olin kaivanut niin antaumuksella pihalla, että mua ei huolittu sisälle syömään. Ei se mitään, pääasia että ruokahuolto pelaa ja kyllä ruoka maistui vähintäänkin yhtä hyvältä ulkona nautittuna. Sitäpaitsi mulla oli siinä samalla tärkeä homma savustuspöntön valvojana. Tein hyvän työn, sillä kalasta tuli tosi hyvää (tai niin isäntäväki ainakin kehui, en ole päässyt vielä maistamaan, mutta mulle taitaa olla rippeitä jemmassa).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti